Alla inlägg under november 2010

Av Mixmo - 29 november 2010 20:00

Det var en sorglig början på denna dag då det första jag läser på morgonen är att Leslie Nielsen är död. Jag älskar hans filmer, han var verkligen kungen av komedier och han kommer att bli saknad. Vila i frid Leslie Nielsen, nu får du skratta vidare på en annan plats, vart det än må vara.


     


Jag har ett antal av hans filmer i min ägo och någon dag framöver måste det bli ett Leslie Nielsen maraton.


Jag kommer att sakna honom, han är en av mina absoluta favoriter och han är den skådespelare jag kommer att sörja mer än någon annan.

Av Mixmo - 28 november 2010 21:34

Jag tänkte skriva ner 3 filmer som jag själv är mycket intresserad av och bara vill tipsa om. De finns inte än ute att se nu, men något att hålla utkik efter i framtiden =)


Little Fockers, en tredje film av sorten Släkten är värst och Familjen är värre. Jag gillar filmerna, dom är roliga och det är bra skådisar, så jag måste förstås se denna också =) Den ska komma till Sverige i januari 2011!


The Dilemma, med Vince Vaughn och Kevin James, en komedi med dessa två känns som en hit! Denna film kommer till USA i januari 2011, har ännu ingen aning om när den kommer hit till Sverige.


Cowboys and Aliens, ja på namnet kan man tro att det är en komedi men om jag säga att Harrison Ford och Daniel Craig har huvudrollerna? En action, sci-fi, thriller är vad det är och den verkar onekligen intressant! En rymdfarkost kraschar i vilda västern! Först i juli 2011 ska den dyka upp i USA så vi får nog vänta ett tag. Men om den är bra är omöjligt att säga, jag tycker bara att storyn verkar väldigt unik och intressant att se vad dom gör med det =P  

Av Mixmo - 28 november 2010 21:09

Hemma från bion! Tja, vad kan man säga om denna film, det var Harry Potter, jag tror att dessa filmer har sin egen genre =P Dom är i min mening inte direkt dåliga men inte riktigt bra heller, det är bara Harry Potterfilmer helt enkelt! Men jag tycker i alla fall att dom är underhållande och denna är inget undantag. Det är dock störande med två delar då den slutar när det är som mest spännande, sånt är jobbigt =P Den var tidvis actionpackad och tidsvis lugn. Ungarna har vuxit upp och det gillar jag, filmerna har blivit lite mer brutala och grymma, vilket fungerar mycket bra faktiskt. De första filmerna var ju lite gull gull mest, och det funkade i dem, men nu har dom ju vuxit upp =).


Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara handlingen, men den onda kraften har tagit över och kontrollerar Hogwarts och Ministeriet, de tre vännerna är på flykt och letar samtidigt efter horrokruxer. Mycket mer än så är inte handlingen, faktiskt.


Jag saknar ganska mycket, tycker väl inte att det hände speciellt mycket som var nåt vidare intressant men snyggt gjord är den. Actionscenerna är härliga att titta på. Men jag tycker att de riktigt bra skådespelarna och karaktärer fick för liten plats, jag vill se mer av Ralph Fiennes (Voldemort) och Helena Bonham-Carter, Alan Rickman är även han med men syns inte speciellt mycket. Nej dessa är så bra att man vill se dem mycket mer, förhoppningsvis blir det mer av det i andra delen. Även om Harry, Hermione och Ron har vuxit som skådespelare så kommer dom inte i närheten av de andra! Daniel Radcliffe är dessutom någon jag helst inte alls tittar på (ingen aning faktiskt om varför) men man kommer ju inte undan att han faktiskt är Harry Potter =P


Sen måste jag påpeka, det kan inte vara bara jag som känner likheter till andra världskriget och förintelsen när man får se Ministeriet mm.? Herre jösses, det var det första jag tänkte på, haha!


Så jag vet inte vad jag ska säga, jag gillade den förra filmen mer än denna, men sen blandar jag mest bara ihop filmerna så jag kan inte urskilja en favorit. Men denna var snyggt gjord, hade sina ljusa stunder och sina klart mörka, deprimerade stunder, men det var nog meningen det. En helt ok film men nu vill jag se nästa del så jag får nåt slut på det hela =)

Av Mixmo - 28 november 2010 15:34

Så, ikväll blir det bio, jag tycker väl inte att Harry Potterfilmerna är riktigt så jättebra men det har blivit en tradition att jag ser dem på bio med pappa och brorsan. Så till farsdagspresent fick han en biobiljett att se Harry Potter med mig och brorsan, det blir så att mamma hänger med också så en familjekväll =P Inte varje dag man drar på bio med hela familjen! Filmen början kl 18 så jag får väl återkomma när jag sett den, hmm, nu kommer jag inte ihåg om jag sett den förra, vad hette den? Aja, jag tror jag kan hänga med ändå =P

Av Mixmo - 28 november 2010 15:08

  


Hur har jag missat denna film? Jag såg den först för ett par dagar sedan och har planerat att skriva ett inlägg om den sen dess. Så underbar! Den var visst nominerad för en Oscar när det kom men det har jag också missat helt.


Filmen handlar om Lars Lindstrom (låter väldigt svenskt men det kommer aldrig upp i filmen så jag vet inte vad det betyder) som är mycket blyg och verkar inte må riktigt bra psykiskt. Hans bror och broderns fru försöker att hjälpa honom och vill att han ska träffa en tjej. Tillslut kommer han hem till dem och vill presentera sin flickvän, som visar sig vara en docka (av typen sexdockor i normalstorlek). Filmen har inget med sex att göra, det handlar helt enkelt om att han ser denna docka som sin livs levande flickvän från Brasilien som heter Bianca och sitter i rullstol.


Jag vet hur handlingen låter, helt bisarr, en man som blir kär i en docka. Men för människor som mig, som finner psykologi mycket intressant, så är detta en superspännande film (men jag lovar att alla kan tycka om den)! Men ja, mycket speciell handling. Hur som helst, huvudpersonen Lars spelas av Ryan Gosling, jag har aldrig någonsin sett honom så bra som i denna! Denna rollpresation han visar i filmen är fantastisk, går inte att beskriva på något annat sätt. Han är så otrolig att jag inte kan förstå att han inte fick en Oscar för denna roll! Filmen framställs som en komedi överallt där jag läser om den, jag tycker inte att det är en komedi, även om den förstås är mycket rolig många gånger. I mina ögon är denna film en dramafilm (jag vet vad jag skrivit om draman tidigare men vissa är faktiskt riktigt bra så länge som handlingen är gripande) med komiska och romantiska inslag. En ren komedi är det helt enkelt inte.  


Det är den finaste film jag sett på mycket länge, om ens någonsin. Lars bor i ett litet samhälle och värmen man känner ifrån alla dessa människor är så vacker! Hur alla gör sitt yttersta för att Lars ska bli bättre och ta hand om honom. Filmen är många gånger konstig och min pojkvän tyckte att den tidvis var äcklig (själv förstår jag inte hur han fick det till äckligt men men, är väl det faktum att Lars är kär i en docka kanske). Men i slutändan kunde vi båda konstatera att det är en riktigt bra film, även om jag är mer fascinerad av den än vad han är =P


Skådespelarna är bra, Ryan Gosling är fantastisk, handlingen är intressant och gripande och vacker, filmen är mycket mycket bra helt enkelt! Har du, som jag hade, missat denna film så skynda dig att se den!

Av Mixmo - 24 november 2010 08:39

Jag måste vara den sista människa på denna jord som inte hade sett Terminator första och andra filmen. Jag har faktiskt sett både den sista och trean så nu var det ändå dags för de två första. Oj vad imponerad jag blev ändå =) Det trodde jag inte, men Arnold (tänker inte ge mig på att stava hans efternamn, ni vet vem jag menar =P) passar faktiskt helt perfekt i rollen som robot, kräver inte några jättebra skådespelartalanger i alla fall! Wow säger jag bara till Linda Hamilton som var hur bra som helst och filmerna överhuvudtaget var riktigt bra! Visst, inte världens snyggaste effekter alla gånger men det påverkar inte filmupplevelsen alls, det är gamla filmer så man kan inte vänta sig nåt superbra ändå.


Jag kan inte säga att jag riktigt förstod allt, när det kommer till framtidsresor i filmer är det massor av frågetecken. Hur föddes John Connor första gången då hon blev gravid av personen som han skickade från framtiden? Ja det är väl kanske en av de lättare frågor som kommer upp =P Riktigt förvirrande är det i alla fall och jag kommer inte ihåg att man får några vidare svar av den tredje filmen heller, men det gör inte så mycket. Det är fortfarande riktigt underhållande filmer =)

Av Mixmo - 16 november 2010 13:21

Denna film verkar verkligen jätterolig! Den handlar om ett gäng pensionerade CSI agenter, eftersom att de vet "för mycket" om organisationer så innebär det problem. Vi har flera skådespelare jag älskar, Bruce Willis, Morgan Freeman, John Malkolvich och Helena Mirren! Det är en actionkomedi och det är en genre jag tycker mycket om och jag tror inte att denna film kommer att göra mig det minsta besviken, denna film måste ses på bio så fort som möjligt! Den har premiär på fredag (19 nov).


Jag antar att detta inte kommer att vara en film som har något som helst djup i sig men det är helt i sin ordning. Det är en actionkomedi, dessa vinner inga Oscars, men, de har en tendens att hålla i alla fall mig, skrattandes i 1-2 timmar, och det är mer värt än någon Oscar!


Jag har som sagt inte sett den, så jag får nog återkomma med mina åsikter när jag har gjort det =)

Av Mixmo - 16 november 2010 12:56

Jag brukar inte ha en lista på filmer jag planerar att se, jag vet inte varför men det blir bara så. När jag vill se något så ser jag det helt enkelt, men ibland är jag i en liten torrare filmperiod, som just nu. Jag har en massa i skolan (metodmoment i sociologi, kunde varit roligare) så nöjen får lida. Hur som helst så har jag nu ett par filmer som jag har planerat att se!


Först och främst, Harry Potter och dödsrelikerna del 1, lite av en tradition att jag går och ser Harry Potter med familjen och denna är inget undantag. Jag ska bjuda pappa på en biobiljett till denna (farsdagspresent i efterskott typ) och ska se den med honom och brorsan. Det ser jag framemot =) Jag tycker att det är rätt underhållande filmer faktiskt.


För det andra, Monsters, en film brorsan tipsade mig om som jag inte har haft någon koll på alls. Men utomjordningar brukar vara ett ämne jag finner intressant och brorsan brukar oftas ha rätt bra smak så jag ska se den någon gång! Monsterfilmer kan också vara rätt underhållande men sällan speciellt bra, denna kanske är ett undantag, vi får se =)

Ovido - Quiz & Flashcards