Alla inlägg under oktober 2010

Av Mixmo - 23 oktober 2010 22:25

  

Jag hade inte väntat mig mycket av denna film faktiskt, väldigt lite om jag ska vara ärlig, har inte hört mycket bra om den. Men jag måste säga att jag gillade den =) Jag har en förkärlek till komedifilmer som inte försöker vara mer än det de är, just komedier! Det är humor och värme rakt igenom med sköna karaktärer spelade av underbara roliga skådisar (ja, jag gillar faktiskt både Rob Schneider och David Spade också =P). En komedi som får mig att glömma omvärlden och håller mig skrattande filmen igenom är en lyckad komedi, för mig i alla fall! Ibland vill jag bara inte ha en komplicerad film med djup och jättevettig handling, jag vill bara skratta och må bra en stund, det är vad denna film ger! Inget djup, ingen komplicerad handling, ytliga skämt och å så härlig =)


Steve Buscemi (hur tusan stavar man hans namn?) har faktiskt en liten roll i filmen. Som vanligt är han skitbra, jag gillar att han gör sånna här filmer, han är alltid super i komedier.


Kort sagt så är det en sedvanlig Adam Sandler film, förvänta er att skratta och bli glad, den är inte gjord för annat än att underhålla en ett tag. Jag gillar Adam Sandler för just dessa filmer, visst, han gör andra filmer bra också men jag är inget fan av draman tex, så jag ser honom hellre i komedier. Vem kan inte älska Waterboy, Happy Gilmore, Billy Madison? Dom är ju bara bäst =) Jag säger inte att han inte var bra i tex. Spanglish eller Reign over me, men jag föredrar honom i komedier helt enkelt.

Av Mixmo - 21 oktober 2010 18:29

Jag måste säga att jag gillar denna serie av filmer, jag älskar Johnny Depp som Jack Sparrow, han är helt underbart rolig! Som jag förstått det så kommer denna, fjärde filmen, att spelas in i 3D. Förvånad? Inte jag heller, det är ju rätt vanligt nu förtiden. Jag är inte ett fan av 3D, såg hela Avatar i 3D i USA och nej, mycket bättre utan det, jag gillade inte filmen speciellt mycket första gången jag såg den och jag är rätt säker på att mycket hade att göra med att det var 3D. Så ska jag se denna så blir det i normalversion =)


Kort om handlingen: Jack Sparrow möter en kvinna från sitt förflutna (Penelope Cruz) och han är inte säker på om det är kärlek eller om hon är en grym bedragare som använder honom för att finna den mytomspunna brunnen som ger evig ungdom.


Verkar som om Orlando Bloom och Kiera Knightley inte kommer att ha någon roll i denna film av vad som går att utläsa på rollistan. Varför vet jag inte alls. Kommer den vara lika bra som de tidigare, vet inte det heller. Vi får helt enkelt vänta till nästa för att se! Den planeras komma ut i USA i maj 2011 och troligtvis får vi den i Sverige samtidigt. Intressant nog så står release date på imdb.com på 20 maj och på sf.se står det 18 maj. Låter misstänkt. Igen, vänta och se =P 

Av Mixmo - 18 oktober 2010 13:41

  


Nu är nog jag en av dom få som faktiskt inte sett orginalet, eller tja, inte hela i alla fall, vad jag kommer ihåg. Jag ska väl försöka ta mig för att se den någon dag, är ganska säker på att den är mycket bättre än denna =P För det första var det väääldigt svårt att acceptera Adrien Brody i den roll han har, jag ser honom verkligen inte som en action "hjälte". Jag har faktiskt alltid gillat honom utom nu i de två senaste filmer jag sett honom i, denna och Splice. Han växer faktiskt ändå in i rollen efter ett tag men det var svårt för mig i början, dessutom, vad är det för fel på hans röst i denna film? Har aldrig hört honom så mörk förr (men jäklar vad vältränad han var)! Det kanske är nåt liknande som med Christian Bale som Batman =P


Som actionfilm fungerar den väl helt ok, lite väl förutsägbar dock på många ställen, vilken jag vanligtvis inte har problem med i actionfilmer men just denna, näe jag vet inte, det var för uppenbart. Jag tycker att alla karaktärer var mer eller mindre tråkiga, den enda jag tyckte var riktigt underhållande att titta på var Doctorn (bra spelad av Topher Grace, från That 70s show).


Eftersom att jag inte kan jämföra den med orginalet så betraktar jag den som vilken sci-fi action som helst och jag ger den inte allt för dåligt betyg. Den berörde mig inte så mycket, ingen film jag kommer att minnas eller prata om speciellt mycket. Jag lär väl mest minnas Adrien Brodys magrutor om något. Jag tyckte väl inte att den var speciellt bra men det är en actionfilm och den hade bra mycket action i sig så vad ska man säga, den gjorde sitt jobb men inte mer.

Av Mixmo - 17 oktober 2010 17:47

Jag har fortfarande svårt att fatta att Scream 4 faktiskt kommer ut, första filmen är ju från 1996(!) och trean kom 2000. Jag minns för en massa år sedan att det var prat om en till Scream men inget var klart. Nu har informationen om att den kommer varit ute ett tag men jag själv upptäckte det ganska nyligt. På SF har den premiär 1 april 2011 så det är ett bra tag kvar ännu.


Storyn lyder som följande (från SFs hemsida): Tio år har gått och Sidney Prescott har lyckats återvända till ett relativt normalt liv, mycket tack var sitt skrivande. Men nu är det dags för henne att få ett nytt besök av den skräckinjagande mördaren med den legendariska Scream-masken.


Jag är peppad! Det är jag faktiskt, Scream var min första favoritfilm (jaja, jag var inte så gammal när den kom, jag var 10 år, tror dock jag var lite äldre när jag såg den =P), jag hade den på vhs och såg den mååånga gånger. Jag vet inte varför jag gillade den så mycket men det var nog humorn blandat med skräcken som var en riktig vinnare! Tvåan var väl helt ok men trean var för långsökt för att jag ska säga något positivt om den. Jag hoppas verkligen att fyran inte planerar att ha någon bortglömd släkting till Sidney som är sur på henne av nån helt ologisk anledning som börjar döda hennes vänner, men det tror jag inte. Risken för det hade varit större om den kommit direkt efter trean. Nu har jag rätt höga förhoppningar om denna film och Neve Campell är med igen, även David Arquette och Courteney Cox Arquette är tillbaka! Jag hoppas bara att dom inte tappar humorn och parodifaktorn som ettan hade.


Snart blir det nog att se orginalet igen, det var ett antal år sedan jag såg den nu!

Av Mixmo - 16 oktober 2010 16:40

  


Denna film kommer 22 oktober till Sverige. Någon som är peppad? Kan inte påstå att jag är det fast att jag tyckte ettan var helt ok. Tvåor på den här typen av filmer är svåra att få till bra, så jag vet inte riktigt om jag gillar iden på att det kommer en tvåa. Jag kommer inte att se den på bio, det är ett som är säkert, tror knappast att den är värd dom pengarna. Jag har inte riktigt fått kläm på storyn men jag tror att det är tjejens (hon som blir besatt i den första) syster (är inte alls säker att det är så, inte läst om den så ingående), med familj som börjar uppleva saker i sitt hem. Den känns ganska hypad på internet och har nog hunnit bygga upp intresset så att många har för höga förväntningar på den, det har inte jag kan jag säga. Det är svårt att säga vad filmen kommer att satsa på, ska det bli som i ettan med ganska långsam story, inte mycket action utan mer obehag eller ska dom satsa mer på skrämseleffekter i större utsträckning och mer läskiga figurer? Jag vet inte ens vad jag hoppas på, får helt enkelt se den dag jag väljer att titta på den, det kommer dock inte bli inom en snar framtid =P

Av Mixmo - 16 oktober 2010 16:24

     


Detta är en film som hade premiär 1 oktober, jag hade dock chansen att se den för ett antal månader sedan när jag var i USA, där filmerna kommer mycket tidigare än dom kommer hit. Översättningen från Despicable me till Dumma mig är väl inte helt rätt, jag såg den på engelska förstås, och den var riktigt rolig! En hel hög av bra skådisar gör rösterna, Steve Carell är kanon i filmen och alla andra lika så, andra som är med är Julie Andrews, Russell Brand och Jason Segel (känd från How I met your mother). Humor på hög nivå och jag rekommenderar alla att se den! Grus små minions är dessutom supersöta =)


Animerade filmer är inte bara för barn, några andra animerade kanonfilmer är förstås Ice age serien och Hitta Nemo. Skynda till biograferna för Dumma mig är faktiskt värd pengarna (annars tycker jag vanligtvis att bio är väldigt överdyrt).


Det verkar även vara en 2a på gång!

Av Mixmo - 14 oktober 2010 20:48

Denna film är så knäpp att jag bara måste skriva av mig om den, den film jag pratar om heter Splice. Mest är det en Sci-fi, det är i den genren den hör hemma, för inte är den det minsta hemsk och den spårar ut totalt i slutet. Jag gillar oftast Adrien Brody men han var inte ens bra i denna film, han var ok till en början men sedan blev jag bara ledsen av att se hur han tappade allt mot slutet. Jag tyckte att filmen var ok till en början, sedan började jag förstå att jag blivit lurad av trailern och att filmen var något annat än jag förväntat mig. Det kan vara bra ibland faktiskt, men oftast vill jag ha en viss aning om vad det är för film jag sätter mig för att se. Jag var tvungen att läsa kommentarerna om den nu i efterhand på imdb.com och jag fick några extra skratt av det, för den var faktiskt rent komiskt dålig.


Nu ska jag sätta mig och se en helt ok film, Simpsons the movie, inte bättre än serien men i alla fall lika bra =)


Godnatt på er!

Mixmo

Av Mixmo - 13 oktober 2010 22:15

Detta blir ett lite kort inlägg, börjar bli sent (jag har föreläsning tidigt =/) så jag har bara hunnit skapa bloggen och ändrat lite i utseendet. Detta kommer då vara en blogg om film, allt som har med film att göra så är ni intresserade av detta underbara fenomen så titta in lite då och då =) Detta är allt jag skriver ikväll, hoppas att det finns några läsare där ute för min lilla blogg!


God natt!

Mixmo

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards